Geçen yıl Konya’da 112 Acil Çağrı Merkezi’ne yapılan iki aramadan biri asılsız çıktı.
Konya’da 112 Acil Çağrı Merkezi’ne yapılan aramaların yarısından fazlasının asılsız ihbar olduğu bildirildi.
Konya Valiliği Yatırım İzleme ve Koordinasyon Başkanlığından yapılan yazılı açıklamada, 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü’ne 2022 yılında 2 milyon 267 bin 217 davet geldiği belirtildi.
Alınan her davetin önemli görüldüğü vurgulanan açıklamada şu ifadelere yer verildi:
“Bu davetlerin 1 milyon 84 bin 715’i gerçek, 1 milyon 182 bin 502 çağrı asılsızdır. Müdürlüğümüze yapılan tüm çağrılar cevaplanmıştır. 112’ye yapılan gereksiz her çağrı, bilmeden kişinin yaşam hakkından yoksun bırakılmasına neden olabilir. 112 Acil Çağrı Hattı Gerçekten acil yardım bekleyen kişi veya kişiler, 112 Acil Çağrı Merkezi’nin gereksiz meşguliyetinden dolayı hayatını kaybedebilir.”
112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü’ne yönelik farkındalık yaratmak amacıyla geçtiğimiz yıl bazı etkinlikler düzenlendiği vurgulanan açıklamada, 2023 yılında 65 yaş üstü vatandaşların 112 Acil Çağrı rehberine kayıt altına alınacağı bilgisi verildi. acil bir durumda onlara hızlı ve aktif bir hizmet sunmak.